AVV Haberler

Kurumsal Wellness ile Kazanın

İşverenlerin ve uzmanların wellness ve sağlığı kullanarak şirketlerini akılcı ve stratejik bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olmak için yazdığım ilk makalem. Girişimciler tutkulu, azimli olurlar ve işlerini geliştirmek için her daim yenilikçi çözümler ararlar. İleriye yönelik organizasyonlar artık Kurumsal Wellness’ı organizasyonları içeriden geliştirme ve dışarıya açılmada etkili bir strateji olarak kullanıyor. Araştırmalar stratejik wellness programının yatırımın geri dönüşünün uzun vadede (3-5 yıl) kârlı olduğunu gösteriyor. Fakat son zamanlarda odak noktasının daha çok wellness olması organizasyonu geliştirerek işe alımı, şirkette tutmayı, hatta müşteri çekmeyi bile etkileyebiliyor.

Çalışan sağlığını ve refahını ön planda tutmak etkili oluyor. Başarılı şirketler motivasyonu yüksek çalışanlar tarafından kurulup yönetilir. Çalışanlar, kendilerine yatırım yapan şirketlerde çalışmak ister ve bu yatırımın bir kısmının amacı çalışanın fiziksel, akıl sağlığına, finansal ve sosyal refahına odaklanan kurumsal kültür yaratmaktır. İster Wellness’ı artık kültürün bir parçası olarak görmeyi bekleyen Y kuşağı, ister kültürün bir parçası olması gereken eski kuşak olsun, sağlık misyonunuzda ve organizasyonunuzun her bileşeninde olmalı. Yerinde yiyecek seçeneği ve güçlü Wellness programı gibi maddeler şirket politikasına dâhil olmalı. İşinizin her alanında sağlıklı işgücüyle gelişmeyi, güçlenmeyi teşvik etmelisiniz. Peki sağlık kültürü yaratmanın işinize nasıl katkısı olur? İyi geliştirilmiş Wellness kültürü çok önemlidir. Sağlıklı çalışanlar, sağlık harcamalarına daha az para harcarlar, daha üretken ve işe bağlı olurlar. İşten nadiren izin alırlar ve iş sırasında yaralanma olasılıkları düşüktür. Sağlık kültürü morali ve şirkette kalan çalışanların oranını yükselterek size en yetenekli olanını bulma fırsatı verir. Aynı zamanda müşteri hizmetlerini, çalışan etkinliğini ve takım çalışmasını geliştirerek müşterilerin daha memnun olmasını sağlar.

Wellness programları kilo kaybına odaklanmaktan kişinin genel refahına odaklanmaya başladı. Çalışanların yaşam tarzlarını geliştirmeye yardım etmek üç ayda bir yapılan fitness yarışları ya da spor salonuna erişim sağlamaktan fazlasını gerektirir. İşverenler kapsamlı bir yaklaşım geliştirip Wellness’ın tüm alanlarını dâhil etmeli.

Kültürünüzü değiştirmeye hazır mısınız? Sağlık kültürü geliştirmede bu alanlar çok önemlidir:

Satın Alma Yönetimi

Üst düzey yöneticiler ve orta seviye müdürler şirketinizin Wellness girişimini desteklemelidir. Yöneticilerin ve müdürlerin programa aktif katılım göstererek örnek olmaları önemlidir. Aynı zamanda yöneticilerin çalışanların sağlıklı olma çabalarını desteklemeleri gerekmektedir; bu ister Wellness seminerine katılmak ister departman yemeğinde sağlıklı yemek seçenekleri sunmak olsun.

Kurumsal Altyapı

Sağlık ve Welness’ı şirketinizin değeri yapın. Misyonunuzu, politikalarınızı ve prosedürlerinizi gözden geçirin. Wellness şirketinizin önceliği olmalı ve iç yapınız bu temel görüşü desteklemeli.

Yazar: Debra Wein. Forbes İş Geliştirme Konseyi’nden Debra Wein, Wellness Workdays’in kurucusu ve CEO’su ve ulusal çapta tanınmış sağlık ve wellness uzmanı.