AVV Haberler

Butik Fitness’ın geleceği: heyecan verici ve dinamik pazar alanı

2017 yılında kurulan, butik bir fitness danışmanlık, markalaşma ve pazarlama ajansı olan Fuel Works’ün İdari Müdürü Lewis Parkinson, Technogym’in butik sektöründeki yuvarlak masa toplantısına katıldı: Yoğunluk Önemli – Interval Training’in Yükselişi ve Butik Sektörü. Bu vesileyle kendi sezgilerini ve daha geniş olan fitness pazarının butik sektörden alabileceği bilgileri anlattı.

Butik fitness’ın benzersizliği

Lewis konuşmasında şunları söyledi: “Butik hizmet; özgüllük, ayrıntılara dikkat ve insanlara öncelik vermek hakkında bize çok şey öğretebilen benzersiz bir işletme modeli. Tüketiciler, sonuç almak istiyor, antrenman yapmalarının nedeni bu. ‘kullandıkça öde’ butik modeli ile, güç tüketicilerin elinde oluyor. Butiğin sürekli şaşırtıcı bir deneyim sunması gerekiyor, yoksa insanlar başka yerlere gitme eğilimde oluyorlar. Bu nedenle bundan öğrenebileceğimiz çok şey var.”

Markalaşma ustaları

“Butikler markalaşmanın, pazarlama stratejisinin ve iletişimin ustaları haline geliyor. Endüstrinin geri kalanı onlardan çok şey öğrenebilir. Kendinizi günlük hayattaki insanlara bir yaşam tarzı işletmesi olarak pazarlamaya başladığınızda, gerçek bir marka haline gelirsiniz. İletişiminizin kibirli olmaması gerekiyor, yoksa hoş karşılanmaz. Butik fitness pazarlamacının rolünün kapsamını değiştirdi. İdeal senaryo, geleneksel pazarlamaya ihtiyacı olmayacak kadar iyi bir butik ürünüdür. Pazarlama uzmanlarınızın o ürünün ne kadar iyi olduğunu göstermeleri ve paylaşmaları ve önermelerini kolaylaştırmaları gerekiyor. ”

Tüketicinin gücü

“Ürün her şeydir ve iyi bir butik, müşterilerini dinlemek için zaman ayırarak yatırım yapar ve ürünün ve icranın yerinde olmasını temin edici yapıyı oturtur. İşin en zor kısmı, tüketicilerin butik derslerini denemesini sağlamaktır, ancak teklifin güzelliği, esnek ve erişilebilir olmasıdır ve engellerin aşılması ve ilk kez katılımın teşvik edilmesi için uzun bir yol kat edilecektir.”

“Butikler, kaliteli bir pazarlamanın yanı sıra, güçlü bir ürünle de devam etmelidir. Eğer bir restorandaki yemek kötüyse, asla bir daha gitmezsiniz. Aynı şey, bu model için de geçerlidir. Güç, tüketicinin ellerinde.”

Tüketicinin gücünden faydalanmanın 3 yolu

1-) Güç tüketicide: operatörlerin ürün kalitesine odaklanması gerekiyor. Aksi takdirde başarısız olurlar.

2-) Müşterinin çeşitliliğe ihtiyacı var: müşterinin rutinini bozmadan yaratıcı olmak eğitmenin işi. Böylece, insanların geri gelmesi için bir nedenleri olur.

3-) Geri bildirim müşterinin elindedir: müşteri geri bildirimi ürün geliştirmenin can damarıdır. Bu nedenle, geri bildirimleri alın ve neleri daha iyi yapabileceğinizi öğrenin (yüz yüze, telefonda, e-postayla veya mevcut eğitim platformlarında).

Butiklerden üç değerli ders
  • - Butikler iyi oldukları şeylere sadık kalır ve tek noktada hizmet sunmaya çalışan ticari tuzağa yakalanmazlar.

  • - Tanım olarak, grup fitness sosyal bir etkinliktir, müşterileriniz stüdyoya arkadaşları ile birlikte gelir veya arkadaşlarından duydukları için gelir. Her iki durumda da stüdyoda arkadaş edinirler! Spor salonları uzun yıllardır “sosyal kulüpler” oluşturmaya çalışıyor. Butikler sosyal unsuru ön plana çıkarırlar, ve (bu nedenle) topluluk ve aidiyet hislerini teşvik eden bir kültür yaratır.

  • - Üyelik sözleşmeleri eksikliği nedeniyle, butikler bir perakendeci veya restoran gibi davranmak zorunda kalır. Butikler kaliteli bir pazarlamanın yanı sıra güçlü bir ürünle de devam etmelidir. Bu nedenle butikler erişilebilir hale gelir ve girişe engel teşkil eden unsurlar en aza indirilerek kullanıcıların istedikleri zaman katılmasına veya ayrılmasına izin verir.

Butik şu anda, sadece Londra odaklı ve büyük ölçüde Birleşik Krallığın geri kalanında başarısız oldu. Butiğin piyasayı nasıl şekillendirdiğini görmenin yanı sıra bu doğru insanlar için büyük fırsatlar yaratır. Ayrıca butik, tüketicilerin fitness’dan ne istedikleri ve bizim bunu nasıl sunduğumuz konusunda büyük bir değişim için bir katalizör görevi de görecek.


HIIT konsepti medya makalelerine, sınıf takvimlerine, PT oturumlarına ve sosyal medya platformlarına hükmediyor ve saygın Amerikan Spor Hekimliği Koleji fitness trendlerine göre 2018 için bir numaralı spor trendi olarak kabul ediliyor.

Bu röportaj Spor ve Fitness Yazarı Nicola Joyce tarafından hazırlanan Technogym’in Yoğunluk Önemli – Yüksek Yoğunluklu Interval Training ve Butik Sektörü raporundan alınmıştır. Raporda röportajın tamamı ve bunun yanı sıra 10 uzmanın katılımıyla gerçekleşen ve butik endüstrisi hakkında görüşler ve özetin sunulduğu yuvarlak masa görüşmesinin özeti yer almaktadır.