AVV Haberler

Y Kuşağı, Tasarım ve Wellness: Fuori Salone 2018’in tüm detayları

Milano’da tasarım haftası boyunca, Technogym'in varlığı fuarlarda yapılan en önemli konuşmalarda yerini korudu.

Milano Tasarım Haftası 2018 vesilesiyle gençlere ve aynı zamanda tasarıma odaklanan Elle Decor Italia, 16-29 Nisan 2018 tarihleri arasında Milano’da Bovara Sarayı’nda, yeni kuşakların yaşamla olan ilişkisini konu alan, yeni fuar enstalasyonu ONLIFE Y Kuşağı Evde’yi sergiledi.

Technogym de gündelik hayata, mobilya tasarımına ve araştırmaya katıldı. İyi bir yaşam tarzı ve düşünmenin sağlıklı bir yolu olarak tanımlanan Technogym, mobilya veya sanat eseri olarak ve aynı zamanda da fitness severler tarafından gün geçtikçe daha fazla tercih ediliyor.

Elle Decor Italia editörü Livia Peraldo Matton “Evleri hakkındaki düşüncelerini öğrenmek, ihtiyaçlarını ve arzularını, tasarımla ilişkilerini belirlemek için, yalnızca işlevsel değil, aynı zamanda ikon olarak da görülen objeler aracılığıyla tecrübe edinen yirmili yaşlardan otuz yaş üstüne dört jenerasyon kümesi tespit ettik. ” şeklinde konuştu. Future Concept Laboratuvarı başkanı ve sosyolog Francesco Morace’nin adlandırdığı gibi, Y Kuşağı, analog dünyanın giderek dijitalle karşılaştığı bir ‘ONLIFE’ boyutunda yaşıyor. Yeniliğin sınırlarında olduklarından, bu gerçek onlara toplumun yenilikçisi ve habercisi rolünü üstlendiriyor.

Technogym @Milano Tasarım Haftası 2018

Yeni nesillerin wellness kavramına verdiği önem yaygın olarak kabul edilen ve tartışılan bir konudur, kanıtları günlük yaşamın her alanına nüfus etmektedir.

Nihayet, Active Sitting Ball paylaşılan evin ortak alanında, çalışma hayatına ilk kez katılan ve ortak barınma, ortak çalışma durumlarına giderek daha fazla dahil olan 25-30 yaş aralığındaki hayat paylaşanlarla mükemmel bir uyum içinde yerini alıyor.

Binlerce metrekarede gerçekleştirilen fuar yolu boyunca, Y Kuşağı'nın yaşam senaryoları ortaya çıkıyor: Burada, doğal olarak göçebe ve fizyolojik olarak dijital olan, evin onlar için şahsi duygularını ve yeteneklerini ifade ettiği kişisel bir eritme kazanı olan, 20-25 yaşındakilerin Dijital Yerlilerin eğilimlerini keşfediyorsunuz.

Fuar, Aile Fanları olarak adlandırılan bir ev ve bir aile arzusuna dikkat çeken, mutfağın onlar için bir sosyalleşme ve değerlerini aktarma alanı olduğu, 30-35 yaşlarındakilerin keşfiyle devam ediyor. Bu genç yetişkinler kendi sosyal kimliklerini orijinal aile çekirdeği ile bir devamlılık olarak tanımlıyorlar.

Dijital yerlilerin karakteristiği olarak dünya algısının yavaşça ev olarak değiştiği, evlerinin kendi şahsi dünyaları oluşu 35 yaş üstü nesille, Ev Küratörleriyle ortaya çıkıyor. Bu nesil için ev bir ayna ve tutkulu oldukları her şey için de ayrıcalıklı bir sahne.

Tasarım, anılar için aile vasisi veya güçlü kültürel değerli arketip ikonik parçalar oldukları için, hem mobilya elemanlarının hem de bu objelerin seçiminde tarihe bağlayan bir bağ konumdadır.

“Zamansız güzellik, zarif ve fonksiyonel, sağlam ve şık. Bağlantılı olma duygusunu kaybetmeden, alanlara kişilik, sağlığımıza dinamizm kazandırmak için tasarlandı.”

Bu cümle, "Açık Ev" projesi vesilesiyle, Elle Decor için ikonik ve ölümsüz Technogym ürünlerini seçen misafirperverlikten bahseden Antonio Citterio’dan alıntıdır.

Tasarıma ek olarak bu projeye konu olan bağ, gençlerin teknoloji ile ilişkisi. Modern yaşamın her alanında önemli bir unsur. Sağlık da buna dahil.

Kaynak: https://www.technogym.com/int/newsroom/millennials-design-wellness-fuori-salone-2018/