AVV Haberler

Duruşunuzu iyileştirmek için bilmeniz gereken her şey

Kaçınız duruşunuzu düzeltmeye çalışma konusunda takıntılı? “Dik durma” konusunda sizi motive eden şey, annenizin sesinin yankısı mı, yoksa geceleri yatağa girdiğinizde hissettiğiniz o ağrılar mı? Ya da oturduğunuz sandalyeden kalkarken dizinizden gelen o çıtırtı mı? Bütün ağrılar “kötü duruş” nedeniyle olmasa da, duruşunuzu düzeltmek yine de gerekli.

Duruş derken neden bahsediyoruz? Duruş, insan vücudunun boşluktaki konumu ve vücut bölümleri arasındaki bağıntılı ilişki olarak tanımlanır. Doğru bir duruş, buna karşılık, yerçekiminin tutarlı bir deformasyonudur. Başka bir deyişle vücudumuzun hem yürürken hem de ayakta hareketsiz dururken en az enerji harcayarak yerçekimine karşı koymak için aldığı en doğru pozisyondur.

Bununla birlikte, her zaman değilse de, sırt ağrılarınız varsa, bu genellikle aldığınız pozisyonla ilgili bir sorundur. Sırtınız stres ve kötü alışkanlıklardan şikayetçi olabilir. Oturma ve yürüme şekli, herkesin en güçlü alışkanlıklarından biridir, çünkü kökleri herkesin kişiliğinde bulunur ve bunları değiştirmek, neredeyse sigarayı bırakmak kadar zor olabilir.

Duruşu düzeltmek için 10 öneri

Çoğu zaman, ayağa kalkıp ağrı hissedene veya daha kötüsü, başka biri uyarana kadar kötü duruşu fark etmezsiniz. Bunun olmasını önlemek için, alınması gereken birkaç küçük önlem ve özellikle hareketsiz bir iş yapan ve bu nedenle uzun süre masadan kalkmayanlar için yararlı olan, otururken doğru duruşu korumaya yönelik teknikler vardır.

1. Sırtınız dik ve omuzlarınız geride olacak şekilde oturun. Kalçalar koltuğun arkasına temas etmelidir.

2. Sırtınızdaki normal eğimleri korumak için küçük yuvarlanmış bir havlu kullanın.

3. Koltuğun en arkasına oturun.

4. Vücut ağırlığını iki tarafa eşit olarak dağıtın.

5. Dizlerinizi doğru açılarda bükün ve hatta bunları kalçalarınızdan daha yukarda tutun. Bu durumlarda, bir ayak dayanağı veya tabure faydalı olur. Bacak bacak üstüne atmayın.

6. Ayaklarınız yere bassın.

7. Otururken 30 dakikadan fazla aynı pozisyonda kalmaktan kaçınmaya çalışın.

8. Koltuğun ve çalışma masanızın yüksekliğini, dirsekleriniz ve kollarınızın dirsek ile bilek arasında kalan kısmını sandalye kolçaklarına veya masaya yaslayabilecek ve omuzlarınız rahat olacak şekilde ayarlayın.

9. Uzaktaki nesnelere erişmek için oturduğunuz yerden kendinizi döndürmekten kaçının. Tüm vücudunuzu döndürmeye gayret edin.

10. Oturma pozisyonundan, koltuğun önüne doğru ilerleyip bacaklarınızı düz konuma getirerek kalkın.

Doğru bir duruşun faydaları

Duruşu düzeltmek neden önemli? Doğru bir duruş alışkanlığı kazanmak, beraberinde beden ve ruh için birçok fayda getirir. Her şeyden önce, doğru duruş sırt ağrısı, boyun, çene ve diğer vücut uzuvlarının ağrısı gibi ağrıları önlemeye yardımcı olur. Doğru bir duruşunuz yoksa, sırtınız ağrır, zira sürekli gerilime maruz kalır ve kısa vadede kendilerini hissettirmeseler bile, etkiler kesinlikle orta ila uzun vadede ortaya çıkar.

Diğer bir fayda, enerjideki inanılmaz artıştır. Kötü bir duruşu olan insanlar sürekli yorgun ve bitkin hissederler ve verimli çalışamaz veya düzgün hareket edemezler. Doğru duruş dolaşımı destekler, çünkü kasları zorlamaz ve kanın doğru şekilde akmasını sağlar. İyi bir duruş bizi güzel gösterir. Duruşunuzu düzeltmeden önce ve bunu yaptıktan sonra fotoğrafınızı çekmeyi deneyin. Doğru pozisyon almanın vücudunuz üzerindeki etkisini yadsıyamazsınız. Açık söylemek gerekirse, doğru duruş, daha uzun ve ince görünmenizi sağlar. Ruh hali de göz ardı edilmemelidir. Doğru bir duruş pozitifliği uyarır. İyi bir duruşu olan bir kişinin özgüvensiz olduğu pek görülmemiştir.

Daha iyi hissetmek ister misiniz? Duruşunuz üzerinde çalışın ve mutluluğunuzun da arttığını fark edeceksiniz

Başka bir neden: Daha iyi nefes almak. Yoga gibi disiplinlerin soluk alıp verme egzersizlerine olduğu kadar duruşa da odaklanması tesadüf değildir. İyi bir duruş göğüs boşluğunu ve ciğerleri açarak düzgün nefes almanıza yardımcı olur. Başka bir fayda: Konsantrasyonun artması. Daha iyi bir pozisyon almak daha iyi nefes almanıza ve beyne daha fazla oksijen gitmesini sağlamaya yardımcı olur. Doğru duruş, dengeyi güçlendirir, yani vücut ve hareket şekli üzerinde daha iyi kontrol sağlar.

Active Sitting Ball ile duruşu düzeltmek

Active Sitting Ball, kas güçlendirme, tonlama ve germe egzersizlerini zahmetsizce ve küçük bir alanda yapmanıza olanak sağlayan bir toptur. Top sayesinde sırt; karın ve bel kasları tarafından gerçekleştirilen omurga stabilizasyonunu eylemini iyileştirmeye yönelik bir dizi mikro hareket gerçekleştirir. Basitliği sayesinde, avantajları elde etmek için doğru pozisyona girmenizi sağlayan topun kendisidir.

Active Sitting Ball’ı kullanarak, doğru bir duruş alabilir, sırt problemlerinin önlenmesine katkıda bulunabilir, ağrının ana nedenlerinden birini ortadan kaldırabilir: uzun süre doğru bir pozisyonda kalabilirsiniz.